عماد… هل وصل عصام الحضري؟ هل ارتدت صابرين الحجاب؟

large_99274_46218.jpg

بعد كذا محاولة وبعد ما قال انه جاي ومايجيش .. وصل أخيرًا عصام الحضري الهارب مرتديًا بدلة عليها علم الأهلي وهو غلطان وندمان واتصرف لشكل غير لائق ويستاهل ينضرب على قفاه. وفور وصوله إلى مطار القاهرة عقد الحضري مؤتمرًا صحفيًا أعلن فيه أنه عائد إلى ناديه ليفعل به ما يشاء، وقد صرح ناطق رسمي عن النادي الأهلي الأهلي أن النادي سوف بتصرف مع الحضري كما يحلو له، فمن الممكن أن يفرده يتنيه يغسله يكويه اللاعب بتاعه وهو حر فيه. كما نوه الناطق ياسم الأهلي أن العقوبات من الممكن أن تصل هي الأخرى إلى صابرين زوجة الحضري لأنها تصرفت بلا أي احساس بالمسؤولية ولم تراع مشاعر المصريين عندما خلعت الحجاب، فالنسبة للأهلي كما أن الحضري ملك لكل المصريين فإن صابرين هي زوجة لكل المصريين. ومن المنتظر أن تترواح العقوبات على صابرين من مجرد التوبيخ على يد مجموعة من النساء زوار المقابر أو حلق شعرها على الزيرو مرورًا بتنقيبها وانتهاءًا بأن يحكم عليها بعدم الخروج من المنزل حتى تقوم الليل 5 سنوات متتالية. ويتردد في أروقة النادي الأهلي أن مجموعة من تجار الأحجبة والإيشاربات بالممر بين شارع فؤاد (26 يوليو) وشارع عدلي بوسط البلد هم من وراء انزال العقوبات بصابرين زوجة الحضري لما كان في خلعها للحجاب، الذي هو فريضة اسلامية، أكبر الأثر على تجارتهم. ومن جهتها أعربت صابرين عن قلها من هذه الحملة غير المبررة ضدها. وقالت أن الله سوف يحميها من كيد الكائدين لأنها -صابرين- تؤمن بأنها هي المقصودة في الآية “وَبَشِّرِ *الصَّابِرِينَ* الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ”. وهي والحمد لله تقول “انا لله وانا إليه راجعون” منذ أن قرر زوجها انهم إلى النادي الأهلي راجعون.

واعرب عدد من تجار الجبال بشارع بورسعيد عن تضامنهم مع النادي الأهلي بعد ما نما إلى مسامعهم عن عزم النادي وجماهيره العريضة على نصب المشانق للحضري، ويتعهدون بتوريد الحبال بأسعار منافسة. ومن جهة أخرى أكد المحامي نبيه الوحش أن لا نية لديه لسحب قضية سحب الجنسية عن عصام الحضري، وقال انه سيكمل هذه القضية حتى يتم سحب الجنسية، وعندما يحدث ذلك فإن على النادي الأهلي التعاقد مع الحضري بعقد احتراف دولي لأنه سيكون غير مصريًا. كما أضاف نبيه الوحش أنه بصدد رفع دعوى أمام المحاكم السويسرية سوف يطالب فيها بسحب الجنسية السويسرية عن رئيس نادي سيون السويسري لأنه كان سببًا في توتر العلاقات الدولية بين مصر وسويسرا مما كان من الممكن أن يتسبب في نشوب حرب عالمية ثالثة. كما أنه يقوم بدعوى أخرى أمام المحاكم السويسرية يطالب فيها بتغيير اسم نادي سيون مؤقتًا حتى يتم التوصل إلى حل للقضية الفلسطينية والذي من المتوقع أن يحدث منتصف ليلة يوم القيامة والتي بدأت علاماتها الكبرى بالظهور عندما فر الحضري إلى سويسرا خائنًا بذلك بلده وجمهوره ودينه وعرضه.

ونحن في انتظار المزيد من حلقات مسلسل عصام الحضري… وعلى رأي المثل واحبك تطبل تهلل تهبل عشان مطش كوره وفيلم ومقال

20 تعليق

  1. يا روح قلبي…. وانا كمان احب اتعرف “عليكي”

  2. كلام ليس فية فايدة ابدا سو ايضاعة الوقت

  3. هاها الخبر بتاع حجاب مراته ده استفزنى جدا هم مال اهلهم تقلع و لا تلبس و ايه الجماعة بنت الوسخة بتاعة حماسنا مين ولاد المتناكة دول عشان يعملو لستة سودا و لا حمرا و مين الاحبى التانى اللى عايز يتعرف “عليكى” ده

  4. الحضري خاين عشان سافر سويسرا من غير ما المنتخب يعرف عنه اي حاجة فيستاهل انه يتعاقب

  5. قسم بالله ان الشعب المصري شعب تافه

    مين عصام الحضري اللي عمل كل الهيصه والدوشه؟

    كان صلاح الدين؟ ولا كان محرر سيناء؟

    والشرموط ابن الوصخه حسني مبارك يتدخل لفك ازمه عصام الصايع

    وليه ما تدخل لحل ازمه 70 مليون مصري ابن الشرموطه حسني الكلب

    الله يلعنه رئيس تافه وواطي

    والشعب المصري طول عمره من بعد ثوره 23 يوليو وهو شعب تااااافه تااااااااااااااااافه

  6. ** ** يا مبارك يا ابن ****
    ** م الموقع كله

    أزيلت الشتائم… لا تتوقعوا أن يتم ذلك دائمًا.. المحرر

  7. لماذا هذة الشتائم
    تدخل الرئيس ليس من اجل مصلحة فرد واحد بل هو من اجل مصر وسمعتها فالحضرى واجهة لمصر فى العالم
    ولا يليق ان يعرف العالم ان شعب مصر شعب تافه لانة حقد على انسان يريد ان يرى مصلحتة كما نفسية الحارس مهمة لانة يمثل منتخب مصر ولهذا تدخل الرئيس

  8. هل الشتائم هي الحل- انما تدل على انحطاط اخلاقي ومصلا لايشرفها ان تكونوا مصريين لان مصر ليست لحسني مبارك

  9. والله انا طول عمرى اهلاوى بس من بعد ماعصام مشى منى الاهلى وانا معنت عاوز اشجع كوره شكل الاهلى هو عصام الحضرى كده يبقى راح شكل الاهلى

  10. الله يرحمه الفاتحه على روح الحضرى

  11. عبد الواحد السيد احسن حارص مرما فى مصر واحسن من عشرة من عصام الحضرى

  12. علي فكرا الصوره دي اديمه قبل ما صبرين تتحجب وكمان الحضري جدع وراجل اوي وده حقه مش معنه مش قولته وزعلته لما الباقي احترف وهو لا وبعدين ده حقه ولا انتو نسيتوا اللي عمله لمصر وبعدين هو من حقه يقول لا ويخسر مصر ولكن ده جدع اوي واحسن من الباقي كلهم واحسن مصري وانا بحبه كله ويرب اي حد يقو اي حاجه عليه يموت

  13. انا نفسى عصام الحضرى يبقى سمعنى انا مش فاهم ليه الناس كلها بتهاجمه علشان غلط غلطه طيب افتكرولوا الحاجه الحلوة ولا انتوا بس فالحين فى النقد من مكانى هنا بقول انااااا مش زعلان من عصام الحضرى وانا بحبه مووووووووووووووووووووووووووت

  14. الحضرى اكيد غلط لكن من المفروض ان العقاب يكون زىالخطا مدام رجع واعتذر كان المفروض النادى يسامحة لانة اعطى كتير وبعدين اللى غلط عصام مش صابرين باى حق الناس تدخل فى حياتها وتكلم عن الحجاب دى علاقة بينها وبين ربنا وبعدين اية حكاية سحب الجنسية من عصام ياجماعة عيب احنا بهدلنة كتيراوى وبعدين لازم نعرف ان الفترة اللى جايية صعبة ومعندناش حارس غير عصام عشان مصر اللى انتوا عايزن تسحبوا جنسيتها منة محتجة اوى ويصراحة لو عندنا حارس غيرة قولولى

  15. الله يلعنكوا كلكوا ليش لانكم بتحبو تشتمو بعض ليش هذا الحوارات الفاضية لخلكت حارس مرمي اصحوا ياناس فلسطين في خطر تحاورو على الجدار الفولازى الذى يقام بيننا

  16. مراتك صيعة ياحضرى

  17. لماذا نشتم

أضف تعليقاً

إملأ الحقول أدناه بالمعلومات المناسبة أو إضغط على إحدى الأيقونات لتسجيل الدخول:

WordPress.com Logo

أنت تعلق بإستخدام حساب WordPress.com. تسجيل خروج   / تغيير )

صورة تويتر

أنت تعلق بإستخدام حساب Twitter. تسجيل خروج   / تغيير )

Facebook photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Facebook. تسجيل خروج   / تغيير )

Google+ photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Google+. تسجيل خروج   / تغيير )

Connecting to %s

%d مدونون معجبون بهذه: